سومین همایش ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان ماه با حضور فعالان و کارشناسان این حوزه در دانشگاه شریف برگزار شد. دکتر جعفر حبیبی، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف دبیری علمی همایش را برعهده داشت.

شرکت برسا به عنوان حامی انحصاری و تنها شرکت اسپانسری این همایش در روزهای برگزاری، حضور پررنگ و تاثیرگذاری ایفا نمود. محصول BPMS شرکت برسا با استقبال جدی و مشتاقانه شرکت¬کنندگان مواجه گردید و مذاکرات بسیار خوبی با آزمایشگاه¬های معماری سازمانی در سطح کشور و سایر شرکت¬ها و سازمان-های حاضر در همایش صورت گرفت. در این همایش دو روزه نشست‌ها، کارگاه‌ها، پنل‌های تخصصی و ارائه مقالات در حوزه‌های مختلف معماری سازمانی انجام پذیرفت. محورهای اصلی این همایش از این قرار بود: معماری سازمانی، دولت الکترونیک، مهندسی سازمان و فرایندهای کسب و کار، هوش تجاری و داده‌کاوی در سازمان، دستاوردهای تحول دیجیتالی و معماری سازمانی.

از جمله سخنرانان علمی این همایش می‌توان از دکتر فریدون شمس از دانشگاه شهید بهشتی، مهندس رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور، دکتر امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران یاد کرد. برخی از محققان خارجی نیز در این همایش به ارائه مقاله و سخنرانی پرداختند مانند دکتر John Gotze از دانشگاه فناوری اطلاعات کپنهاگ و دکتر Joen مدیرعامل شرکت TG از کره جنوبی. کارگاه‌های تخصصی و پنل‌های موضوعی این همایش با حضور فعالان و دانشجویان علاقمند به این عرصه تشکیل شد. دوره فشرده معماری کسب و کار، معماری مایکروسرویس، استاندارد BIAN تحولی در معماری سرویس‌گرا در بانکداری، بهترین تجارت فرایندکاوی، کاربرد داده‌کاوی و یادگیری ماشینی در سازمان‌ها و مطالعه موردی معماری سازمانی در بانک تجارت از جمله کارگاه‌های تخصصی این همایش بود.